Vroeg wakker
Vanmorgen werd ik zeer vroeg wakker 4 uur veel te vroeg,.
Na veel gedraai en gewoel maar opgestaan, anders komt het denken eraan.
Maar toch na een kop koffie en een boke maar weer naar bed.
Me heerlijk warm genesteld en je dan denk je.
Ik bedacht me dat ik toch wel ben veranderd na mij operatie.
Ik ben een mollig persoon, vaak gepest daardoor, na mjn operatie in de ISC werd ik wakker en hoorde de arts tegen zijn leerlingen zeggen dat ik dus te zwaar was een dikkertje.
Onlangs heb ik nogmaals aan mijn dokter, endocrinoloog, gevraagd wat kan ik daar aan doen, niet veel vanwege je schildklier, een operatie oh nee hoor, dus ik ben nog steeds een dikkertje.
En nu heb ik er genoeg van, leef mijn leventje, denk wat ik wil, maar eet niet wat ik wil hoor.
Geen suikers geen gluten, geek frisdrank enz....maar genoeg afgedwaald is helaas zo een deel van je leven dat van je kindertijd tot op de dag van vandaag veel heeft bepaald in je leven.
Maar nu !!!

Ik ben rustiger als ze me natuurlijk niet opjagen met onzin enz...
Waar ik vroeger uren naar roddels zou luisteren is het totaal anders, nu verdwijn ik.
Nu ben ik rustiger, door niet naar alle onzin te luisteren.
Ik geniet heel anders van kleine dingen, ik help iedereen maar als ik dat wil..
Ik kijk met andere ogen naar het leven, vandaag is zo voorbij, en morgen zien we wel of niet !!!
De beterweters die denken te weten wat ik ben die heb ik langs de kant gezet.
Ik leef nu meer met mezelf, ken mezelf wat beter, en durf nu ook voor mezelf opkomen.
Ik geniet, ik leef wat beter, een fijn leventje eerlijk met beperkingen goede of kwade dagen we vechten door,
nu ben ik haast 74 jaar en begin mezelf wat te aanvaarden wat voor iedereen wel een strijd is niet

!! Irene M.