PSP Forum
Welkom, %1$s. Alsjeblieft inloggen of registreren.
13 mei 2024, 19:04:52

:    
Op zoek naar een lesje of een mooie tube?  Dan zit je op het PSP Forum op de juiste plaats!
 
Groetjes, Irene.
1.405 738 2
: MODesto
* **
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

13 mei 2024, 19:04:52

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
27 gasten, 1 lid
Irene

+  PSP Forum
|-+  Forum
| |-+  Lessen Kerstmis - Christmas ©desigirene
| | |-+  Lessen Kerstmis - Nieuwjaar Geanimeerd ©designirene
| | | |-+  Kerstkalender
« vorige volgende »
: [1]
: Kerstkalender  ( 2641 )
Irene
Forumbeheerder
PSP verslaafd
*****
Online Online

: 4.927


« : 14 maart 2014, 06:35:52 »




DI_sneeuwmankalender2005.zip

1 Bestand, nieuwe transparante afbeelding 500 x 500 pixels.
2 Kies 2 kleuren uit je tube, donkere achtergrond, lichte voorgrond kleur.
3 Nu naar je transparante afbeelding, selectie, selecteer alles.
4 Tube kopieëren plak in de selectie, selectie niets selecteren.
5 Selecteer nu de opening van je sneeuwman, met de toverstaf.
6 Selectie, selectie wijzigen, uitbreiden met 10 pixels.
7 Lagen, nieuwe rasterlaag.
8 Kopieer een afbeelding naar keuze, plak in selectie, selectie niets selecteren.
9 Lagen, schikken omlaag verplaatsen.
10 Type een tekst naar keuze.
11 Slagschaduw, H_V 4, dekking 50, vervaging 15, kleur zwart.
12 Plaats je watermerk.
13 Lagen, samenvoegen, zichtbare lagen.
14 Afbeelding, formaat wijzigen naar 400 pixels, kopieer de afbeelding.

      Open animationshop.

15 Open je animationshop, bewerken en plak als nieuwe animatie.
16 Nog 24 x plakken na actieve frame, je hebt 25 frame's.
17 Bewerk, selecteer alles.
19 Open het bestandje DI_ST_TT teller kerstkalender2005-2014.
Klik op het watermerk, klik delete.
20 Bewerk, selecteer alles.
21 Kopieer, bewerk plak in geselecteerde frame, de afbeelding.
22 Animatie, eigenschappen voor frame 50.
23 Bestand, opslaan als GIF.

Les ©designirene 5 december 2005-2014



Oude uitvoering les

1 Bestand, nieuwe transparante afbeelding 500 x 500 pixels.
2 Kies 2 kleuren uit je tube, donkere achtergrond, lichte voorgrond kleur.
3 Nu naar je transparante afbeelding, selectie, selecteer alles.
4 Tube kopieëren plak in de selctie, selectie niets selecteren.
5 Selecteer nu de opening van je sneeuwman, met je toverstaf.
6 Selectie, selectie wijzigen, uitbreiden met 2 pixels.
7 Vul met de door jou gekozen kleur. Laat de selectie lopen.
8 Lagen, nieuwe rasterlaag.
9 Kopieër de tweede tube, plakken in selectie, selectie niets selecteren.
10 Slagschaduw, H_V op 4, dekking 50, vervaging 15, kleur zwart.
11 Plaats nu je tekst, slagschaduw als in punt 10.
12 Plaats je watermerk.
13 Lagen, samenvoegen, zichtbare lagen.
14 Nu beginnen we met de cijfers, zie afbeelding voor je instellingen.
15 Begin bij cijfer 1 , steeds de selectie opheffen, kopieer dit plaatje .
16 Open je animationshop, bewerken en plak als nieuwe animatie.
17 Nu cijfer 2, klik op undo en de 1 verdwijnd, tik nu je 2.
18 Kopieer de afbeelding en ga terug naar animationshop, plakken na actieve frame.
Dit doen we zo tot cijfer 9.
19 Tik nu eerst de 1 , zet ze goed, selectie opheffen.
20 Nu kan je de tientallen doen en blijft de 1 mooi staan.Dus tik nu de 0 voor cijfer 10.
21 Weer kopieeren en plakken na actieve frame. Doe dit tot en met 19.
22 Tik nu eerst je 2 van de twintigtallen. Zet ze goed en nu kan je zo door tot en met 24.
23 Tik nu eerst 25.Selectie opheffen.
24 Tik nu ook weer je tekst, en plaats hem mooi op je vorige.
25 Terug naar animationshop, alle 25 lagen daar ???.
26 Dan ga naar animatie, animatie formaat wijzigen naar 400 pixels.
27 Nu bewerken alles selecteren.
28 Nu naar animatie, animatie voor frame zet dit op 50.
29 Tevreden over je animatie, sla dan op als gif bestand.

Les ©designirene 5 december 2005.

[/URL]

Een lach maakt je dag.
: [1]  
« vorige volgende »
:  

Powered by MySQL Powered by PHP SMF 2.0.18 | SMF © 2017, Simple Machines
TinyPortal 1.6.4 © 2005-2019

Er is een fout opgetreden!

Call to undefined function tportal_version()